Velfærdsstat skal skabe velfærd.
Vi har en social kontrakt om vi alle betaler skat til fællesskabet, så vi kan gribe hinanden, når vi falder. Især syge børn med sjældne diagnoser, falder igennem sikkerhedsnettet, fordi de ikke har de populære sygdomme som fx cancer.
Mille-Mys forældre siger det bedre end jeg kan her:
https://viewer.webproof.com/pageflip/334/253161/html5.html
Hvis man er imod velfærdsstaten, så er det jo en frit for at flytte til USA, hvor man i den grad er overladt til sig selv og personlig konkurs, i det sekund man bliver kritisk syg. Synes ikke vi skal importere den slags herhjemme.
Show full